تفاوت موبایل وب اپلیکیشن و نیتیو موبایل اپلیکیشن
نوشته شده توسط : عباسی


امروزه برنامه های گوشی که اصطلاحاً Native Mobile App نامیده میشوند خیلی ترویج پیدا کرده‌اند طراحی اپلیکیشن  که از دارای شهرت ترین آنها می‌اقتدار به بازی Angry Birds و برنامه های ارتباطی WhatsApp و Viber اشاره نمود. در اینجا باید به تفاوت Mobile Web Application ها و Native Mobile Application ها اشاره‌ای داشته باشیم. در مجموع، مراد از گوشی اینترنت اپ ها وبسایت‌هایی میباشد که برای اکران در صفحات گوشی که نسبت به شیت ی مانیتور دسکتاپ کوچک‌خیس می‌باشند با صرفه گردیده‌اند که از روش مرورگر نصب گردیده روی دستگاه تلفن همراه یا این که تبلت قابل دسترسی میباشند. در مقابل،‌ نیتو تلفن همراه برنامه ها قرار دارا‌هستند که تنهاً برای ابزارهای هوشمندی همانند تلفن همراه و تبلت مندرج و از روش مرورگر تلفن همراه قابل دسترسی نبوده و بایستی آنها‌را روی دستگاه نصب کرد. تلفن همراه اینترنت برنامه ها با به عبارتی گویش‌هایی که برای طراحی سایت برنامه ها گزینه به کار گیری قرار می گیرند -یعنی اچ تی ام ال، سی اس اس و جاوا اسکریپت- پباده سازی می شوند ولی این در حالی میباشد که برای نیتیو تلفن همراه نرم افزار های سیستم ادله آی وی اس از زبانی به عنوان آبجکتیو سی یا این که سوئیفت، برای سیستم استدلال اندروید از گویش نرم افزار نویسی جاوا و همینطور برای سیستم دلیل ویندوزفون از گویش سی شارپ استعمال میگردد.

نکته
اعتنا داشته باشیم که پباده سازی نیتیو تلفن همراه نرم افزار ها نسبت گوشی اینترنت برنامه ها همزمان بیشتری میبرد و هم هزینه ی بیشتر در بر خواهد داشت و معمولا درآمد برنامه نویس ها نیتو تلفن همراه نرم‌افزار ها به مراتب فراتر از دیگر برنامه نویس ها میباشد!
دیدنی میباشد بدانیم که مزیت‌های نیتیو گوشی نرم افزار ها نسبت به گوشی اینترنت اپ ها به مراتب بیشتر میباشد. این نرم‌افزار ها روی دستگاه‌های یوزرها نصب گردیده، سرعت بالاتری دارا‌هستند، با بقیه اپ های نصب گردیده روی دستگاه استفاده کننده می توانند در رابطه باشند، می‌توانند از hardware دستگاه استعمال نمایند و اصلی‌خیس از تمامی این که فارغ از اتصال به وب هم می توانند عمل نمایند.

اعتنا داشته باشیم که رویه‌عمل دیگری هم به مکان استعمال از لهجه‌های جاوا، آبجکتیو سی، سوئیفت، سی شارپ و ... برای کدنویسی نیتیو تلفن همراه اپ ها وجود دارااست و آن هم طریق هیبریدی میباشد این چنین که می قدرت این برنامه ها را با به کارگیری از گویش‌های اچ تی ام ال،‌ سی اس اس و جاوا اسکرپیت در بستر پلتفرم خاصی همانند PhoneGap نوشت آن‌گاه خروجی پوشه را به راحتی می‌قدرت برای پلتفرم های مختلفی از آیفون گرفته تا موبایل های اندرویدی و بلک بری و ویندوز فون بهره مند شد.

نقطه ی قوت به کارگیری از طریق هیبریدی این میباشد که شما یک توشه کدهای اپ خویش را با استعمال از لهجه‌های اچ تی ام ال، سی اس اس، جاوا اسکریپت و ... می نویسید، آن‌گاه خروجی آن را می توانید برای سیستم دلیل های گوناگون استعمال نمائید که‌این فعالیت هم مخارج مربوط به گسترش ی نرم افزار را کاهش خواهد بخشید و هم در دوران هنگامی کمتری می قدرت ورژن های گوناگون یک نرم‌افزار را به بازار عرضه کرد.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: